Сценарій виступу
колективу екологічної агітбригади
Казанківської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №4
«Зелена планета»
Капітан (уч.1):
Доброго дня, дорогі любителі природи!
Вас вітає агітбригада
«Зелена планета»! (разом)
4-й уч.
Одна ми команда і всі молодці
Живемо й навчаємось ми у Казанці.
5-й уч
Працелюбними бути – сам Бог нам велів
Команда екологів ще й смільчаків.
6-й уч.
І хай же не буде ні лиха, ні бід
Хай в серці байдужім розтопиться лід.
3-й уч.
Хай сонечко світить і квітне весна
Агідбригада «Зелена планета» нині усіх вас віта.
2-й уч.
Ми молоді, веселі та кмітливі,
Завзяті, радісні і жартівливі.
1-й уч.
Ми сповнені енергії і сил.
Ми вірні України діти.
5-й уч.
Щодня ми пізнаєм життя
І розкриваємо Всесвіту закони,
1-й уч.
Ми дивимось у світле майбуття
І будь-які долаєм перепони.
(разом).
Щоб наша квітуча і щедра земля
Завжди для людства раєм була.
(пісня на мотив «От улыбки хмурый день светлей»)
Щоб у лісі стало краще жить
Із природою нам треба всім дружи-и-ть
Берегти лисичку й журавля
Щоб розквітнула навколо нас земля-а.
І тоді на небі враз затанцюють хмарки вальс
І веселка усміхнеться кольорами
Екологія для нас має стати перший клас
Бо Казанку збережемо лише самі.
Уч 6.: За останні півтора століття людина досягла значних результатів: зробла чимало відкриттів, прогрес йде швидкими кроками, розвивається промисловість, високі технології. Людина шалено захоплена своєю діяльністю і зовсім забула про те, що відбувається навколо. А навколо…
Уч. 2: - З кожним новим днем все темніше небо - це димлять заводи.
Уч. 3: - Все тьмяніше сонце - cмог не дає пробитися його променям.
Уч.2: - Вирубують ліси, прагнучи більшого й більшого урожаю знищують найродючіший чорнозем в світі, заражають грунти.
Уч. 3: - Дуже давно пройшли часи, коли з річки можна було пити – бо тепер райдужні розводи нафти розфарбували її в нові кольори.
Всі (разом): - Увага люди! Небезпека загрожує планеті!
Уч. 4: Всі ми, які нині живем, відповідальні за природу перед історією, перед нащадками.
Уч.5: Природа! З дитячих років ми звикаємо до її чарівної краси. Любимо бувати в лісі, полі. Милуємося квітами, деревами, радіємо спілкуванню з нею.
Уч.3: Людина – це частина природи. І саме природі ми зобов’язані своїм існуванням, своєю досконалістю, своєю могутністю.
Уч 2: Напевно, всі ми любимо природу, але, мабуть, не всі задумуємось над тим, що природа – це наша домівка, наша мати.
Уч 4: Природні умови України сприяли розвитку дуже багатої та різноманітної флори. Тут зростає близько 5 млн. видів рослин природної флори. Два століття тому ліси вкривали більш як половину всієї площі нашої держави, а сьогодні лише 14 %.
Незважаючи на величезне екологічне значення лісу і прийняття безлічі законів щодо його охорони, ліси катастрофічно знищуються, а їх насадження здійснюється повільно і недостатньо.
Уч. 5: «Добридень, лісу, мій зелений друже!», -
Промовить радо хочеться мені,
Але мовчу, хоч серце не байдуже,
Та день оцей, він добрий щось не дуже
Березі, клену, дубові й сосні…
Як насмітили знову в цій світлиці!
Як поглумились над її добром –
Що лячно взяти в руки полуницю,
І гриб зірвати… Й рідко чути птицю…
Не передать всіх прикрощів пером!
Взялися, як ніколи, ліс пиляти,
Хто зна, куди вивозять, продають?
І хто від того користь буде мати –
За те, що землю збіднимо свою?!
Гукаєм совість, що кудись пощезла,
Ждемо не дождемось, аби воскресла
В серцях, щоб почувать себе людьми…
1-й уч.: Схаменіться! Ми маємо любити природу, не як символ душі своєї, любити природу не тільки для себе, а любити для неї. Матінка природа створила цей світ як єдину систему життя, без однієї її частинки поволі зникає вся ланка життя.
4-й уч.: У воду потрапляють залишки добрив із полів, що має негативний наслідок: змінюється хімічний склад води, бурхливо розростаються водорості, порушується біологічний кругообіг води. Проникаючи в підземні шари Землі, азотні сполуки роблять непридатною для пиття воду в криницях.
1-й уч.: А вода в них така, що вживаючи її
Не буде людини із шлунком здоровим,
А воду ту п’ють і качки і корови,
І ми оте м’ясо отруйне вживаєм,
Таким молочком і дітей напуваєм.
5-й уч. : Ми вас не лякаєм і це не дрібнички –
Від цієї отрути, цієї водички,
Хоч як не жахливо, а сталося так –
Вже й діти маленькі хворіють на рак.
2-й уч. А ще від вживання отруєної води можна захворіть:
На гепатит, пневмонію і гастрит.
І таку ми воду п’ємо. Та як же ми іще живемо?
3-й уч. За статистикою по кількості онкологічних захворювань Україна займає одне з перших місць в Європі.
1-й уч. Водні ресурси України використовують нераціонально, а отже, і забруднюють набагато більше ніж в інших країнах.
6 уч.: Як наслідок, майже всі поверхневі джерела річок забруднені, а склад очисних споруд і технології очищення води залишаються незадовільними.
4-й уч: Не минуло лихо і наш рідний край. В результаті нераціонального природокористування, заболоченості річок в Казанці майже зникла річка Висунь, пересихають ставки, люди стали нас кіль байдужими до природи і власного дому, що викидають сміття просто біля берегів річок та біля власних городів.
Люди схаменіться з цієї річки ви п’єте воду, а з городу берете їжу для своїх дітей.
Збереження води й очищення вже забруднених джерел в Україні – необхідність.
Уч. 3: Одним із негативних результатів людської діяльності є постійне утворення відходів і побутових, і виробничих. Україна буквально потопає у смітті. Старі технології зберігання та утилізації відходів себе вичерпали, бо спричиняють забруднення атмосфери, грунтових вод, річок і водойм.
Уч.5: І найприкріше те, що марнується величезна кількість цінних для людства ресурсів, які після вторинної переробки могли б знову використовуватися.
Уч.1: Нині всі ці відходи, більшою мірою, накопичуються на звалищах, займаючи все більше і більше територій.
Перед людством постає проблема: чи продовжувати перетворювати нашу планету на звалище відходів і зробити її непридатною для життя або ж змінити своє ставлення до природи і навчитися по-господарському ставитися до неї.
Уч.2: Сьогодні очевидно, що всі види паливних ресурсів на планеті зменшуються, і лише об’єм відходів, які створює людина, постійно збільшується.
Уч. 6: Тверді побутові відходи – це паливо, яке за теплотою згорання можна порівняти з торфом і деякими марками бурого вугілля.
Відходи десятки років не розкладаються і становлять значну небезпеку для здоров’я людей.
Уч.4: Багаторічний досвід розвинених країн свідчить про те, що екологічні проблеми, пов’язані з утилізацією твердих побутових відходів, розв’язуються шляхом використання відходів як сировини для виробництва енергії.
Уч.5: В Україні щороку утворюється близько 1 млрд. тонн твердих промислових і побутових відходів, із них 15 млн. тонн відходів, які практично в повному обсязі вивозяться на звалища.
Уч. 1: То як бути? Як порятувати нашу планету, щоб вона знову стала дійсно зеленою, живою, а не в пакетиках та пляшках? Лише разом ми зборемо це лихо налагодивши будівництво сучасних екологічно безпечних комплексів з переробки та утилізації відходів. І основне завдання людини схаменутися та задатися питанням: в якому світі житимуть ваші діти, якщо довкола них буде лише сміття?
Уч.5: Немов собі на злість
Ми землю кривдим дуже.
Злелій її, омий, очисть
Та збережи, мій друже!
Уч.1: Ми, народ, який отаборився в серці Європи. Досить нам оглядатися на інших. Ми самі здатні бути взірцем.
Уч. 2: Тож, щоб чистими води у річках зостались,
Подолайте байдужість, користь і недбалість!
Уч.3: Хай співають весело птахи у лісах,
Хай буяють квіти у парках і дворах,
Уч. 6: Збережем нащадкам квітучий рідний край –
Цей чудовий, справжній довкола світлий рай.
Уч. 5: Оздоровимо природу! Оздоровимо націю!
Провітримо Україну від Чорнобиля!
Уч. 4: Відновимо звання зеленої та квітучої України! Насадимо дерев та захищатимемо їх від браконьєрів.
Уч.6: Відродимо і захистимо ріки.
Будемо пити чисту як сльоза і смачну воду.
Уч.1: Україна розквітне і буде нагадувати прибрану і причепурену країну.
Світ на нас подивиться іншими очима.
Уч.5: Ми зробимо велику і святу роботу.
Створимо на нашій землі казку для себе і всієї Європи.
Уч. 1: Ми ж бо не тільки багаті на землю –
ми великі душею і щедрі серцем. (разом)
(пісня на мотив Н.Бучинської «Мова єднання»)
Синє небо Казанківщини, найчарівніше з усіх
Ми довкілля очищаєм, щоб лунав дитячий сміх
Як побачиш синю річку, ліс безкрайній в далині,
Закохаєшся в дівочість української землі.
(Приспів)
Краю наш наймиліший,
Ти найдорожчий,
Ми любити закликаєм!
Краю наш наймиліший,
Ти найчистіший –
Ми зусилля докладаєм!
|