П`ятниця, 26.04.2024, 07:36
Вітаю Вас Гість | RSS

Казанківська гімназія № 4

Категорії розділу
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Каталог статей


8 клас досл

8 клас

Планування маршруту мандрівки країнами світу

з визначенням різниці в часі в них порівняно з київським

Мета дослідження: формувати знання учнів про годинні пояси, особливості їх розташування; розвивати уміння визначати поясний час та різницю в часі; розвивати географічне мислення.

Завдання:

після закінчення уроку учень

- знає різні види часу, що існують в міжнародній системі його відліку;

- розуміє відмінність між поняттями «місцевий час», «поясний час»;

- вміє наводить приклади регулювання часу в країнах світу;

- характеризувати особливості регулювання системи відліку часу в країнах світу;

- може аналізувати карту годинних поясів світу;

- показувати на карті лінію зміни дат;

- визначати місцевий і поясний час, час у країнах світу та в Україні;

- оцінити значення знань про систему відліку часу

Методи і техніки:

- робота над завданнями дослідження;

- дискусія в парах;

- робота в парах;

- самооцінювання.

Обладнання:

- карта годинних поясів,

- політична карта світу,

- додаткова література,

- інтернет-ресурси. свічка;

Допоміжні матеріали:

Додаток 1. Вправа «Квиток на авіалайнер».

Додаток 2. Основні завдання дослідження.

Додаток 3. Вправа «Гроші»

Хід уроку

 

1. Вступна частина

1.1.Перевірка психологічного настрою учнів на початок уроку. Кожному учневі запропоновані смайлики із зображенням різних психологічних станів людини. Учні, визначивши свій настрій, обирають відповідний смайлик.

1.2.Оголошення теми дослідження. Запрошення до мандрівки країнами світу на уявному авіалайнері. Вправа «Квиток на авіалайнер». Щоб отримати квиток на лайнер потрібно правильно виконати експрес-тести. (Додаток 1)

1.3. Запропонуйте учням підчас виконання основних завдань скористатися атласами, додатковою літературою, інтернет-ресурсами. Поясніть, що кожен окремо буде захищати своє дослідження.

2. Основна частина

2.1. Повідомте учням мету дослідження. Нагадайте, що відлік годинних поясів ведеться від 0° д. (Гринвіцького меридіана) на схід. Пояси в цьому напрямку нумеруються від 0-го до ХХІІІ. У межах будь-якого годинного поясу установлено єдиний (поясний) час, який визначається за місцевим часом відповідного до нього серединного меридіана. Якби не існувало кордонів держав, то межі годинних поясів проводили б по меридіанах, що проходять на 7°30мін. д. на схід і на захід від серединного меридіана в межах конкретного годинного поясу. Так, межі ІІ годинного поясу проходили б від 22°30мін. сх. д. до 37°30мін. сх. д. Поясний час — це час певного годинного поясу Землі. Він визначається за місцевим часом серединного меридіана певного поясу. Один годинний пояс = 15° д. Меридіани, значення географічної довготи яких ділиться рівно на 15, є серединними для певного годинного поясу.

 

2.2. Запропонуйте учням об’єднатися в пари і приступити до виконання основних завдань дослідження (Додаток 2). Під час виконання завдань учні використовують інтернет-джерела, довідниковий матеріал, атласи. Попередьте, що на роботу учням відведено до 30 хвилин.

 

2.3. Запропонуйте учням вправу «Гроші» (Додаток 3)

2.4. Проведіть інтерактивну вправу «Емблема». Запропонуйте учням створити емблему-символ визначених міст, країн світу і прикріпити їх на політичну карту світу.

 

3. Підсумкова частина

3.1. Проведіть вправу «Оціни діяльність на уроці». Покажіть на екрані правильні відповіді. Учні співставляють їх зі своїми.

 

3.2. Підведіть підсумок уроку, запитайте учнів, що виявилося для них найскладнішим, а що було приємним. Заохочуйте їх, щоб вони поділилися своїми думками.

 

3.3. Висловіть свою думку щодо проведення уроку, діяльності пар, роботи кожного учня на уроці. Подякуйте за співпрацю. Побажайте учням, щоб вони обов’язково у своєму житті, насправді, а не уявно, відвідали згадані сьогодні на уроці міста та країни світу. Подорожі – це найприємніше в житті!

3.4. Оголосіть домашнє завдання: опрацювати матеріал підручника та скласти есе на тему: «Київ - європейська столиця».

 

 

 

Додаток 1. Вправа «Квиток на авіалайнер».

Прийом «Експрес-тест»

1. Годинний пояс, за яким ведеться відлік часу в межах території України, — це:

А 0

Б І

В ІІ

Г ІІІ

2. Годинний пояс, у якому розташована більша частина території України:

А 0

Б І

В ІІ

Г ІІІ

3. Якщо поясний час — 11 год 00 хв, то місцевий час у Харкові (36° сх. д.) дорівнює:

А 11 год 24 хв

Б 11 год 26 хв

В 12 год 00 хв

Г 12 год 20 хв

4. Час, за який Земля здійснює оберт на 1°, становить:

А 4 хвилини

Б 5 хвилин

В 12 хвилин

Г 15 хвилин

5. За одну годину Земля обертається:

А на 4°

Б на 15°

В на 20°

Г на 30°

6. Місцевий час якого міста України буде більшим?

А Львів

Б Чернівці

В Київ

Г Маріуполь

7. Один годинний пояс дорівнює:

А 4°

Б 5°

В 15°

Г 30°

8. Ким, коли і з якою метою був запроваджений поясний час?

А Магелланом

Б Вернадським

В Флемінгом

Г Геродотом

9. У межах яких годинних поясів розташована Україна (без урахування і з урахуванням проходження державного кордону)?

А І, ІІ

Б І, ІІ, ІІІ

В ІІ

Г ІІ, ІІІ

10. В якому місті на території України місцевий і поясний час збігаються?

А Харків

Б Одеса

В Львів

Г Київ

 

 

Категорія: Мої статті | Додав: Irina (20.11.2018)
Переглядів: 572 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Вхід на сайт
Пошук

Казанківська ЗОШ №4 © 2024
Зробити безкоштовний сайт з uCoz