Дослідження «Аналіз погоди в різних місцях світу за певний період доби з використанням різних джерел інформації»
Мета: навчальна: навчитися аналізувати погоду в різних місцях світу за певний період доби з використанням різних джерел інформації; розвивальна: розвивати вміння самостійно виконувати завдання з використанням знань по темі; виховна: виховувати охайність, відповідальність за результати своєї праці.
Обладнання: підручники, атласи, зошити, лінійки, олівці, доступ до Інтернету в класі або довідкові дані з метеорологічних сайтів в Інтернеті,комп’ютер.
І. Організаційний момент
ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ І УМІНЬ УЧНІВ
Протягом вивчення теми ми вивчили, які є показники погоди. Учні називають їх.
ІІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ТА ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ
В ході практичного дослідження ми використаємо теоретичні знання для здобуття практичних навичок у знаходженні показників елементів погоди. Оцінки за виконане дослідження і його оформлення в зошитах будуть виставлені в журнал.
ІV. ВИКОНАННЯ ДОСЛІДЖЕННЯ
1. Використаємо як одне з основних джерел інформації прямо в класі через комп’ютер метеорологічний сайт : http://www.gismeteo.ua/ На головній сторінці шукаємо архів погоди в світі та вводимо назву міста. Учні можуть також дома виконати випереджувальні завдання, якщо відразу зайдуть на сторінку сайту (щоденник для школярів) http://www.gismeteo.ru/diary/4944/ і випишуть архівні дані про елементи погоди в якийсь день для певного міста. Якщо використовувати фактичні дані в той день, коли проходить урок, вони можуть значно відрізнятися згодом від тих уточнених, що будуть приведені в архіві.
2. Будемо брати дані про погоду по трьом містам (тут - за 17 січня 2015 року) на трьох різних материках, здійснюючи пошук даних про елементи погоди в місті через віконце «пошук місцеположення».
3. Числові дані про елементи погоди в певний період доби (ніч, ранок, день, вечір) будемо вибирати денні та вносити в таблицю. Точні дані про вологість на цьому метеосайті вчителю треба брати в день вимірювання, оскільки в архіві сайту він не зберігається. Якщо це не зробити, треба знаходити ці дані на інших сайтах, наприклад, за посиланням
http://www.wunderground.com/history/airport/GCTS/2006/8/28/DailyHistory.html?req_city=NA&req_state=NA&req_statename=NA&MR=1
4. За таблицею 5 на ст.147 підручника /2/ визначимо приблизно тип погоди в кожному місті, при цьому пам’ятаємо, що в Миколаєві – холодна пора року (зима), а в двох інших містах, що в Південній півкулі, - тепла пора року (літо).
5. На завершення роботи визначимо додатково по карті «Кліматичні пояси та області світу» атласу /3/ (на ст.26) клімат, який відповідає кожному місту.
6. Побіжна перевірка вчителем правильності виконання роботи, допомога учням з низьким рівнем досягнень демонструванням зразків робіт інших учнів з кращим виконанням, взаємодопомога учнів.
№ з/п
|
Елементи погоди, тип погоди, клімат
|
Місто Миколаїв, Україна, Євразія
|
Місто Бразиліа, Бразилія, Південна Америка
|
Місто Канберра,
Австралійський Союз, Австралія
|
1
|
Хмарність
|
5 балів
|
5 балів
|
0 балів
|
2
|
Вологість
|
93%
|
46%
|
49%
|
3
|
Напрям вітру
|
Штиль
|
Пд.
|
Зх.
|
4
|
Швидкість вітру
|
Штиль
|
5 м/c
|
8 м/c
|
5
|
Температура повітря
|
+2оС
|
+31оС
|
+25оС
|
6
|
Атмосферний тиск
|
765 мм рт. ст..
|
672 мм рт.ст.
|
707 мм рт. ст..
|
7
|
Тип погоди
|
Відлига
|
Дуже спекотна
|
Спекотна
|
8
|
Клімат
|
Помірно континентальний
|
Субекваторіальний
|
Субтропічний з рівномірним зволоженням
|
V. ПІДВЕДЕННЯ ПІДСУМКІВ ДОСЛІДЖЕННЯ
Вчитель оголошує, що виконання дослідження завершене і пропонує здати на перевірку зошити з роботою, вказуючи на недоліки, що мали місце при виконанні роботи.
Джерела інформації:
1. Метеорологічний сайт http://www.gismeteo.ua/. Прогноз погоди
2. Географія: підручник для 6 класу
3. Атлас. Загальна географія. 6 клас
|