Неділя, 19.05.2024, 08:17
Вітаю Вас Гість | RSS

Казанківська гімназія № 4

Категорії розділу
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Каталог файлів


Робота психолога
21.08.2014, 18:40

   Гармонійний розвиток дитини це – не лише інтелектуальний, а й розвиток психологічний, фізичний, емоційний та особистісний. 

   Призначення шкільного психолога – допомогти дитині адаптуватися до вимог і правил школи, а педагогам у створенні сприятливих умов для успішного навчання, виховання та всебічного розвитку дитини. Важливо, щоб кожній дитині було комфортно в школі, щоб вона хотіла до неї ходити та не відчувала себе самотньою й нещасливою. Щоб батьки та вчителі бачили її реальні проблеми і спільними зусиллями допомагали їй. Необхідно, щоб дитина, батьки та вчителі не були «ізольовані» один від одного, не виникало протистояння. Над проблемами, які виникають, слід працювати спільно, тому що тільки в цьому випадку можливе оптимальне рішення.

   В Казанківській ЗОШ №4, психологічний супровід, навчання і виховання  будується, виходячи з особливостей навчального закладу, контингенту учнів, традицій і творчого потенціалу педагогічного колективу.

   ???? Психологічна діагностика містить у собі проведення групових або індивідуальних обстежень за допомогою спеціальних методик. Діагностика проводиться за попередніми запитами вчителів, батьків та їх згодою, а з ініціативи психолога з дослідницькою чи прогностичною метою. Це можуть бути методики спрямовані на вивчення рівня розвитку емоційної, пізнавальної сфер (пам`ять, мислення, увага, уява, сприйняття), індивідуальних особливостей особистості та взаємини з оточуючими. Також використовую методики для визначення дитячо-батьківських відносин, характеру взаємодії вчителя та класу. З отриманих даних планую подальшу роботу з учнями, які потребують особливу психолого-педагогічну увагу, підготовлюю та опрацьовую пам`ятки для вчителів та батьків.

    Протягом вересня-жовтня місяця діагностика в школі  направлена на  визначення рівня психологічної, інтелектуальної, фізичної готовності до навчання учнів 1 класу, рівня адаптації, шкільної тривожності, розвитку пізнавальних процесів в учнів 5 кл.

   За результатами діагностики проводжу корекційно - розвивальні заняття, які можуть бути як індивідуальними, так і груповими. У ході цих занять намагаюсь скоригувати не бажані особливості психологічного розвитку дитини, використовую вже існуючі програми занять, а також розробляю самостійно, з огляду на специфіку конкретного випадку, учня. Програми можуть містити в собі вправи, ігри, арттерапевтичні техніки: «Мій щасливий день», «Пальчикова гімнастика», «Долоня до долоні» - діти малюють на ватманах, аркушах паперу фарбами, не пензликом, а пальчиками, розвиваючи свої текстильні навики, відображаючи свій настрій, емоції, відчуття, переживання.

    Моя діяльність не обходиться без консультування – робота за конкретним запитом, під час якої ознайомлюю батьків, вчителів з результатами діагностики, попереджую про те, які труднощі можуть виникати в подальшому навчанні та спілкуванні, при цьому спільно виробляться шляхи вирішення цих проблем.

   Ефективне спілкування з батька, вчителями відбувається під час психологічної просвіти, яка здійснюється в ході консультування, виступах на педагогічних  радах «Соціально-психологогічні напрями роботи з дітьми, які потребують особливої психолог-педагогічної уваги», «Оцінювання у», «Сучасний вчитель  та батьківських зборах: «Психолого-педагогічні проблеми під час адаптації п`ятикласників«, «Психологічні аспекти родинного виховання», «До школи без страху! Вікові особливості шестирічної дитини», «Роль та вплив сім`ї при профорієнтаційному визначенні».

 Усі ці функції шкільного психолога дозволяють дотримуватись у школі психологічних умов, необхідних для повноцінного  психологічного розвитку й формування особистості дитини.

   Значний час у роботі виділяю для проведення тренінгів – це ефективне навчання, цікавий процес пізнання себе та інших під час спілкування та висловлювання  власних думок.

  Нещодавно, в школі був проведений тренінг з учнями 8 класу «ВІЛ/СНІД: передбачити, уникнути, не захворіти», так як ця тема є глобальною та актуальною для сучасної молоді. Пам`ятаємо, що 1 грудня весь світ визначає День боротьби зі СНІДом. Під час тренінгу учні  були активними, допитливими, комунікативними та емпатійними під час написання листа ЛІВ-інфокованому товаришу, в яких можна було почути слова підтримки та допомоги. Трішки і порухались під час гри «Ризик високий, низький відсутній» та поринули в кольорову гамму обмінюючись різнокольоровою квасолею, - ця вправа показала, як легко поширюється ВІЛ-інфекції та інфекції, які передаються статевим шляхом. Підсумком тренінгу був перегляд повчального  відеоролику та групова робота «Велике серце», яке доповнювали учні своїми маленькими відкритими серцями.

   Проводжу та організовую різноманітну та різносторонню роботу завдяки постійному удосконаленні знань та самоосвіті.

   А як же без самоосвіти? Психолог повинен самостійно працювати з літературою, щоб відслідковувати нові досягнення науки та суспільства, поглиблювати свої теоретичні та практичні знання, використовувати нові методи та методики роботи.

   Шкільний психолог повинен бути психічно здоровим, витривалим, комунікативним, працьовитим, толерантним, ерудованим, товариським та відповідальним. Для роботи потрібно мати такі якості: уміння слухати та співпереживати, володіти широкими професійними знаннями, знаходити компроміс в конфліктних ситуаціях, а найголовніше – любити дітей та працювати за покликанням душі, щоб кожен робочий день приносив задоволення та мав позитивні результати.

    Пам`ятайте, що дитина – джерело життя своїх батьків. Як у краплині води відбивається сонце, так у дітях відбивається вся організація життя сім`ї, працьовитість, духовне багатство й моральна чистота батька й матері.

   Майбутнє належить тільки дітям, робіть усе, щоб дитинство та майбутнє наших дітей було прекрасним та щасливим.

   Любові та взаєморозуміння, успіху і щастя вам і вашим дітям!

                                                                               Т. Хімій

                                                                                Практичний психолог

                                                                                Казанківської   ЗОШ №4

                                           

                             

Категорія: Мої файли | Додав: Irina
Переглядів: 544 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Вхід на сайт
Пошук

Казанківська ЗОШ №4 © 2024
Зробити безкоштовний сайт з uCoz